Wednesday, November 5, 2014

Ujian Allah

Since aku da kawen ni... mcm2 dugaan yg aku hadapi..... adakah aku yg salah memilih.. ataupun Allah terlalu sygkan aku... sbb tu lah terlalu byk ujian yg aku hadapi.... Allahuakbar.....
entry kali ini....lebih kpd luahan perasaan..... aku tau... x der org pn yg nk baca entry aku ni...
as long as aku rs tenang dgn apa yg aku luahkan.... syukur.....aku masih lg berhutang dgn mamaku to finish up my degree... but x tau la bila.... since aku da kawen n about 7 months aku stay ngan family mertua.... may b tu slh satu sbb kot....
mmm... who knows kan.... now aku nk start ngan family in law aku..... bukan nk burukkan diaorg.. but agaknya mcm ni lah bila kita masuk ke dlm family yg broken.. i meant separate father n mother.... anak2 semua di besarkan oleh mak.... x tau nk slhkan sapa... anak2 semua mcm x menjadi ja...x pandai nk menghormati org n jugak x pandai nk bergaul sesama adik beradik.... its totally different ngan my family.... we are very close to each others... sgt2 close...n now i understand why them like that... mmm... ayat omputih pun tonggang terbalik... hahahahaa
BUTTT.... syukur padamu Ya Allah sbb telah memberikan aku tulang rusuk yg plg istimewa n plg supportive utk ujian yg Allah berikan kepada aku ni....ALHAMDULILLAH.... SYUKURRR....
Now aku da stay kt umah sendiri.. sooo aku ada life sendiri yg jauh dr family in laws aku.... And Alhamdulillah da "BAU WANGI" cket... org tua2 ada ckp... :KALO DEKAT BAU TAHI... TAPI KALO JAUH BAU WANGI"... N thats my feeling right now... wangi je rasa.. hahahaha........ ... Alhamdulillah en suami setuju utk memulakan hidup baru di rumah yg baru... hehehe... syokkk nya la blh berkepit ja ngan en suami... hahahhaaha....ayat gatai kan.... hahahahaaha....
Tapi kn 1 ja yg aku x berapa nk berkenan cket... org luar lg tahu apa yg jd kt dlm rumah drp aku yg dok tanggung sorg2.... da la parent jauh kt kedah sana... adik beradik pun x dak kt sini.... then senang2 ja blh assume aku sorg yg jahat n biadap n x hormat org tua2 specially in laws aku la.... 
aku punya pe'el senang ja... aku x kaco hidup kau.. then dont disturd my life n not trying to simbah myk dlm api yer... .. thats simple kan...
k lah... kang kalo aku mula merepek lg ni.... mau terbako plak entry aku yg ini....sambung buat keje dl....nk g cyberjaya ada seminar kerjaya utk budak2 kolej aku ni haa....adiosss...

No comments:

Post a Comment